2009. június 26., péntek

Sportszelet házilag

A bejegyzéseim mennyiségéből simán látszik, hogy itthon vagyok szabadságon, ebben az "szép" időben. Azért ez disznóság. Végre nem dolgozik az ember legalább legyen normális az idő, hiszen nyár van. Legalábbis ne essen 5 percenként az eső!!! Pár órával ezelőtt átmentem a húgom kisebbik lányáért kocsival. Visszafele annyira esett az eső, hogy a legmagasabb fokozaton is alig tudta törölni az ablaktörlő a rengeteget esővizet. Zárójelben jegyzem meg, hogy imádok esőben vezetni, csak ne lenne az a sok hülye autós, aki pár csepp esőtől elfelejt vezetni.
Viszont, hogy be vagyunk zárva a kicsi leányzómmal a lakásba, rengeteg időm van alkotni a konyhában. Amit nagyon élvezek, de lassan már egyik nadrágomba sem fogok beleférni:((
A képen látható kekszes sportszeletet tegnap este dobtam össze kb. 30 perc alatt.
Megmondom őszintén, már nem tudom honnét van a pontos recept, de tény és való, hogy már több helyen is találkoztam vele, de én eddig még nem csináltam. Tényleg gyorsan elkészíthető, és isteni finom, bár egy kicsikét tömény az íze, de legalább tovább tart.
Hozzávalók:
50 dkg darált háztartási keksz
4 kanál kakaópor
25 dkg vaj
2 dl tej
20 dkg kristálycukor
1/2 dl rum vagy rumaroma, én rumos meggy levet használtam:DD
1 tábla étcsokis tortabevonó
3 evőkanál étolaj
A kekszet ledaráltam és hozzákevertem a kakaóport. A vajat elkevertem a cukorral és a tejjel, majd megmelegítettem a tűzhelyen annyira, hogy elolvadjon mind a vaj, mind a cukor. Levettem a tűzről és beleöntöttem a rumos meggy levet, - az igazi rumot elhasználtam a rumos meggyekhez:))) - és adtam még hozzá, hogy kellően rumos íze legyen még rumaromát is:))) Ezt a masszát hozzáöntöttem a kekszhez és összedolgoztam. Egy nagyobb lapos tálba, de lehet egy tepsi is, folcpakot tettem, hogy az alja ne ragadjon le és rányomkodtam a kekszes masszát. Egyenletesen eldolgoztam, hogy a tetejére viszonylag simán tudjam rákenni a csokoládét. A tortabevonót vízgőzön a 3 evőkanál olajjal felolvasztottam és rákentem a kekszes masszára. Pár óra hűtés után már lehet is szeletelni.

7 megjegyzés:

szepyke írta...

Szerintem meg az a disznóság, hogy én meg nem vagyok otthon, ezért nem tudok ilyet csinálni, és itt csorgatom a nyálam a monitor előtt. Nah, ez disznóság, de értem a Te álláspontodat is! :D

DebiGabi írta...

Bocsika.
:DDD

Wise Lady írta...

Már én is láttam sok helyen, de ki kell próbálnom egyszer. Ez nagyon szép lett.

DebiGabi írta...

Wise Lady,
Köszönöm szépen:)
Én is régóta szemeztem vele már. Érdemes kipróbálni, főként ha szeretitek a kekszes nassikat. Tényleg fél óra alatt összedobtam a darálással együtt és isteni finom íze van.

Csibe írta...

Nagyon jól néz ki! Elmentett receptem nekem is van már egy ideje, de még nem próbáltam. Egyik barátnőm hozott még tavaly, de akkor meg a terhességem miatt nem ehettem belőle :( most már igazán ki kell próbálnom ;)

DebiGabi írta...

Csibe,
Köszönöm:DDD
Neked is jó szívvel ajánlom. Végülis a rum nem kötelező bele, elég az aroma is:))

Csakugy:) írta...

nayon jól néz ki:) ki fogom próbálni:)
Kb mennyi (szelet) jön ki ebből az adagból?:)