2009. június 3., szerda

Rebarbara kompót

Elmúlt pár napban körkérdést intéztem egy-két ismerősöm felé, hogy szereti-e a rebarbarát. Hát érdekes reakciókat váltott ki a kérdésem. A legtöbb embertől azt a választ kaptam, némi fanyar grimasz után, hogy nem nagyon kedveli/szereti. Gyerekkoromban a nagynénémék mindig készítettek belőle kompótot, és mind a mai napig van a kertjükben.
Én a ritka kivételek közé tartozom, mert én nagyon kedvelem a rebarbarát. Bár az is igaz, hogy évek óta nem találkoztam vele sehol. Tulajdonképpen elkészíteni meg még sohasem készítettem még, egyszer mindent el kell kezdeni:)) Tehát ez az első rebarbara kompótom, mivel a hétvégén kaptam ezt is egy jó kilónyit.
Kb. 1 liter vizet feltettem melegedni. Tettem bele 4-5 kanál cukrot, egy kevéske szegfűszeget, egy csipetnyi örölt gyömbért, 1 csomag vaníliás cukrot és egy fél citrom levét is belefacsartam. Miután a felforrt beletettem a megtisztított (meghámozott), feldarabolt rebarbarákat, és megfőztem. Egy-két darab jobban szétesett, pontosabban szétmállott:))), ez valószínűleg azért történt, mert nem voltak teljesen egyformák a szárak.



4 megjegyzés:

Bodza írta...

Aztán mennyire volt őrült az a gyömbér, kedves kollegina! :))))
Én még soha nem ettem rebarbarát!
Fogalmam sincs, magában milyen íze lehet!
Kipihented magad? Ugye ki! :)

DebiGabi írta...

Rendben vagyok, megmaradok.
"Normális" már sose leszek... Tényleg jó volt a környezetváltozás, pihenés.

A rebarbara íze erősen savanyú, kicsit talán fanyarkás, de nem igazán tudom mihez hasonlítani. Nekem ízlik, a Zs is megeszi.
Én nem tudni gépelni, írni:DD
De mindjárt kijavítom csak a magácska kedvéért:)))

Zsuzska írta...

Szia Gabi! Itt küldök egy receptet, ami nalunk a csaladban igazi sokéve shagyomány. Ha van kedved, próbáld ki, nagyon finom!
http://konyhaboszi.blogspot.com/search/label/rebarbara
Zsuzska

DebiGabi írta...

Szia Zsuzska,
Kukucskáltám már nálad a receptet mikor keresgéltem, hogy mit készítsek a rebarbarából:)) Gondolkoztam is rajta, hogy elkészítem, de végül nem mertem belvágni:(
Csak kompót lett...
De legközelebb, ha megint kapok rebarbarát elkészítem!!!
Köszi:))