2009. június 4., csütörtök

Pite húsos töltelékkel

A pite tészta hozzávalói:
22 dkg liszt
15 dkg vaj
1 csipet só
1 egész tojás
+ 1 tojás sárgája

A tészta hozzávalóit összedolgoztam és hűtőben tettem fóliába csomagolva, legalább 30 percre. Amíg a tészta pihikélt elkészítettem a tölteléket, ami a következők állt:
20 dkg szalonnát megpirítottam, majd hozzáadtam 1 fej apróra vágott hagymát, amit szintén megpirítottam, majd került még bele 20 dkg csirkemell sonka csíkokra vágva. Miután levettem a tűzről hozzáadtam a kimaradt tojásfehérjét + 2 egész tojást, 1,5 dl tejszínt, egy tömbös camping sajtot is benyomtam, rengeteg petrezselyem zöldet és egy kevéske fekete borsot. Összedolgoztam jól alaposan az egészet.
A pite tésztát kicsit kinyújtottam, majd belenyomkodtam a kivajazott, lisztezett formába és 10 percig elősütöttem. Utána beletettem a húsos tölteléket és 180 fokon 20 percig sütöttem, majd megszórtam a tetejét reszelt sajttal és utána további 20 percig sütöttem még.
Köretként salátát készítettem hozzá, ami uborkából, paradicsomból és hagymából állt.
Nagyon jól kiegészítette a pitét a saláta.

2 megjegyzés:

Fruzska írta...

Gratulálok hozzá, nagyon szép a pitéd:)

DebiGabi írta...

Fruzska,
Nagyon szépen köszönöm.
És milyen finom volt!!!