2009. június 24., szerda

Meggy 5. forduló (Meggy leves)

Az utolsó előtti meggy receptem:)) Már csak egy adag meggy figyel rám a hűtőből, amit ma délután elkészítek még egy sütinek, és utána megígérem, befejeztem a "meggyezést" egy jó időre:DDD

Meggy leves elkészítése:
A meggyeket gondosan kimagoztuk a Manófalvival. Tök ügyesen magoz már a kislányom, hiszen az elmúlt napokban rengeteget kellett, az is igaz, hogy nagyon szívesen segített. Csak a magozás után a konyha meg ő, hogy nézett ki:-) Még szerencse, hogy a konyhafestést későbbre terveztem be:DDD
A kimagozott meggyeket megfőztem egy szegfűszeges, gyömbéres, cukros vízben. Miután felforrt hozzáadtam egy csomag vaníliás főzőpudingot, amit elkevertem csomómentesre 1 dl tejben és besűrítettem vele a levet. Legvégül tettem még bele 3 karika citromot. Még főztem egy kis ideig, majd kihűtöttem. Hidegen tálalva nagy-nagy sikere volt.

4 megjegyzés:

szepyke írta...

Nem fogod elhinni, de kiderült, hogy még mindig van meggyem... Ma még magozni fogok, de az már a fagyasztóba megy. És holnap jön a málna... Hát, mit mondjak, kész vagyok...

Aztán a ribizli és két hét múlva a sárgabarack... Mikor lesz már tél, amikor nem érnek gyümölcsök????:DDD

DebiGabi írta...

:DDD
Én a mélyhűtőbe magostól raktam.
Sikerült málnát szerezned???
A sárgabarackot ráadásul én úgy teszem el lekvárnak, hogy leforrázom és leszedem a héját...

szepyke írta...

A szomszédom zöldséges, így sikerült málnát (is) szereznem... A barackot én is leforrázom, illetve szétégetem vele utána a kezem! Remek szórakozás! :DD
De abból most csinálok konyakos-diós- barackbefőttet is! :DDD

DebiGabi írta...

Húúú!
Nagyon jól hangzik a konyakos-diós barack. Még nem is is hallottam ilyet.