2009. június 22., hétfő

Meggy 3. forduló (A rumos meggy)

A rumos meggy
Egy régi-régi kolléganőm mesélt róla először, akkor néztem nagy szemekkel, hogy kell készíteni. Aztán gondoltam egyet és kipróbáltam. Hát nem egy bonyolult művelet:) Mondanom se kell, hogy azóta rendszeresen készül minden évben minimum 1-2 üveggel. Most, hogy ilyen sok meggyem volt 7 üveggel készítettem. Jó lesz sütibe, gesztenyepüréhez, kókuszgolyóba.
Szép nem hibás meggy szemeket alaposan megmostam, majd egy konyharuhára kitettem őket szép sorban egymás mellé száradni. Közben előkészítettem a befőttes üvegeket, amibe belerakni szándékoztam a rumos meggyeket.
Miután a meggy szemek megszáradtak beletettem az üvegbe egy sornyit, megszórtam alaposan cukorral és leöntöttem rummal. Utána megint meggy szemek, cukor, rum. Ezt ismételgettem addig, amíg az üveg pereméig értem. Legvégül lezártam az üvegeket a kupakjával:-)
Az elkövetkező egy-két hétben egy párszor megforgatom az üvegeket, amíg a cukor el nem olvad benne teljesen, majd tulajdonképpen lehet is fogyasztani.
Fergetegesen jó íze lesz a meggynek, de elég könnyen az ember fejébe száll, amikor csak úgy csemegézget belőle:DDD

6 megjegyzés:

Vézna írta...

És ez így meddig áll el :D?

DebiGabi írta...

Sajnos nem tudom, mert nálunk nagyon hamar elfogy:DD
De egy darabig biztosan, hiszen csak cukorban és alkoholban van:))

Vézna írta...

Hm...köszönöm :)

gromine írta...

Kb mennyi rumot kell hozzá önteni ?

DebiGabi írta...

Gromine,
A lényeg, hogy a meggy szemek rum alatt legyenek.
Nekem 1 liter rumból 7 üveg rumos meggy lett.

gromine írta...

Köszönöm.