2009. június 21., vasárnap

Meggy 2. forduló (A lekvár)

Meggy lekvár vagy dzsem (jam) kinek mi tetszik, ki hogy nevezi. Én lekvárnak hívom:-)
A meggyet gondosan kimagoztuk az urammal és a kicsi leányzómmal, mivel nem tudtunk sehol meggymagozót vásárolni:( Évek óta Haas Quitin 1:1 zselésítőszerrel szoktam eltenni a lekvárokat, mert gyors és nagyon jó ízű lesz tőle, nem kell sokat bibelődni vele. Az igazság az, hogy próbáltam 1:2 verziót, amibe kevesebb cukor kell, de annak volt egy mellékíze, nem tudom sajnos másképp megfogalmszni. A lényeg, hogy nem ízlett. Így maradt az 1 kg meggyhez 1 kg cukor. Semmi extra nincs az elkészítésében, csak elolvastam a zacskón lévő leírást:DDD
Szombat este 2x3 kg-nyi meggy + plusz cukorból egy szép nagy mennyiségű lekvárom készült el. Szeretem, ha a lekvárban megtalálható a gyümölcs is, nem baj, ha jó darabos, ezért a kimagozott meggyet csak botmixerrel dolgoztam egy kicsit össze.
Sajnos nem adja vissza milyen szép színe volt, mert késő éjszaka készült és vakuval fotóztam.

11 megjegyzés:

szepyke írta...

Nah, hát látom, azért készülget a földi jó! :DD
Hiába, lekvárt éjjel jó főzni! :DDDD
Nagyon szép lett!

DebiGabi írta...

Szepyke,
Köszönöm:DDD
Nagyon-nagyon finom lett.
Holnap felteszem a rumos meggyet is!!

H. Bea írta...

hű, te jó ég ennyit mi 20 év alatt nem ennénk meg. :)
Én már egyáltalán nem főzök dzsemeket, mert nem esszük!
Egyedül az áfonyát és a barackot hébe hóba tejberizsen és smarnin.

DebiGabi írta...

Szia Bea,
Tavaly nem raktam el meggyet, és most fogyott el a 2007-es dózisom, ami sacc per kábé ugyanennyi volt. Szerintem ez is kitart két évig:DD
Sajnos meggy hol terem lent a telken, hol meg nem.
Most volt, sajnáltam volna ha a fán marad, és csak lepotyog.

Renata írta...

Hű, Te aztán belefogtál!!
Én is az utóbbi napokban tettem el meggyet, majd felrakom a receptet.
Meggymagozónk van, de a férjem nem szereti, mert benne hagy elég sok magot...inkább kimagozta kézzel... ebben nagyon bevállalós, mert a kedvence a meggy!! :))

DebiGabi írta...

Szia Renáta,
:DDD
Az én férjem is hősiesen magozott velem:))

H. Bea írta...

Ma talált a Petra egy üveg csipkebogyó lekvárt itthon.
Nem is emlékszem, mikor vettem! :)
De tök finom volt, zsömivel ettük!
Lehet, hogy itt kaptam kedvet a lekvárhoz mára! :)

DebiGabi írta...

:DDD
A finom joghurtos zsömijeiddel?:))
Szeretném majd én is elkészíteni, csak ma nem volt itthon joghurtom hozzá:(

H. Bea írta...

ühüm :)

gromine írta...

Köszi a receptet. Tegnap ki is próbáltam, és nagyon finom lett.
Kaláccsal...:)

DebiGabi írta...

De jó lehetett finom kaláccsal. A hétvégén, lehet, hogy én is sütök egyet:DDD