2009. június 21., vasárnap

Meggy 1. forduló


Szombaton lent voltunk Velencén a telken és szedtünk egy kevéske meggyet.
Van 18 kg meggyem:-)
Az elkövetkező pár bejegyzésem meggyes receptek lesznek:DDD
Még szombat este szétválogattam és első körben lefagyasztottam egy pár kilónyit.
Valamint a kedves párommal közösen kimagoztunk 6 kg-ot, amiből dzsemet készítettem, amit éjfélkor fejeztem be. Még nem teszem fel a képeket és a bejegyzést, mert megyek ebédre meggy levest főzőcskézni.
A dzsem lesz a 2. forduló, amint lesz egy kis időm megfogalmazni:)))
Mondanom sem kell, meggy magozót nem sikerült vásárolnunk sehol, így maradt a jó kis manuális kézi magozás:((


4 megjegyzés:

szepyke írta...

Jézusom! Nekem hétfőn jön a meggy, már most kiráz a hideg. És a barackot három hét múlvára igérték. Brrr.
Mostantól, ha jól látom a konyha rabjai leszünk... :D

Jah, meggymagozó a tescoban 1000 körül van, és nagyon megéri! Ha látsz, ezt a fajtát vedd, mert szerintem ez működik: http://www.konyhatizezercikk.hu/images/11300_meggymagozo.jpg

DebiGabi írta...

Szepyke,
Tegnap hazafele két Tesco-ban voltunk és mindenütt elfogyott már és azt mondták nem is lesz:((
Éjszaka már álmomban is magoztam:DD
Jesszusom!!! A barack. Tényleg az is jön.
Nehogy unatkozzunk:)

szepyke írta...

Elhiszem... Én a cseresznyével jártam így. Elkezdtem kézzel, gumikesztyűben, mert másnap is emberek közé kellett mennem. A konyhát újra kell festeni, mert jutott a falra, és szinte mindenhova.
A magozó rengeteget segít, gáz, hogy elfogyott, de megértem, hogy miért. Nagy segítség. Hát, sok erőt! És tényleg, lassan itt a barack... És még nem láttam málnát, ribizlit, legalábbis emberi áron még nem...

DebiGabi írta...

:DDD
Hát jó magozást neked is holnapra:))
Nekem istenigazából már csak a réteshez kell.
A konyhát szerencsére csak most fogjuk még festeni:-)
Szerintem málna nem is nagyon lesz idén, pedig de szeretem:((