2009. június 29., hétfő

Lenmagos buci

Ezzel finomsággal is Bea blogjában találkoztam. A párom és én is nagyon szeretjük a magos kifliket, zsömiket, bucikat, de bevallom őszintén eddig valahogy nem vettem a fáradtságot, hogy otthon elkészítsem. Egyszerűbb volt a pékségben megvásárolni. De mostantól biztos, hogy inkább én sütöm meg, mint hogy megvásároljam, mert ez a lenmagos buci különösen finom lett, nagyon ízlett és tulajdonképpen nagyon egyszerű volt elkészíteni, különösen ha van hozzá kenyérsütő gépe is az embernek:))) Egy bánatom van csak vele, hogy leánygyermekem nem hajlandó ilyen pékárut enni a magok miatt, de remélem idővel majd rájön, hogy ezek milyen finomságok.

A hozzávalók:
350 g liszt
100 g tönköly liszt
1 csomag szárított élesztő
320 ml víz
3 evőkanál olaj
2 tk só
1 tk cukor
5 dkg lenmag
5 dkg szezámmag
Az összes hozzávalót beletettem a kenyérsütő gépembe dagasztó programra. Miután a gépecske szépen összedolgoztam és megkelesztette a tésztát buci formákat alkottam belőle, egy pár helyen bevagdostam a tetejét és sütőben közel 30 perc alatt (180 fokon) megsütöttem.

2 megjegyzés:

szepyke írta...

Nálad is egész jól néz ki! :)

DebiGabi írta...

:DDDD
Néha azért sikerül az embernek ez+az:-)