2009. június 10., szerda

Cseresznyés sütemény

A tészta hozzávalói:
10 dkg vaj
20 dkg porcukor
1 cs vaníliás cukor
2 tojás
25 dkg liszt
1 csomag sütőpor
2,5 dl tej
Csipet só
valamint
50 dkg kimagozott cseresznye vagy meggy

A 10 dkg szobahőmérsékletű vajat habosra kevertem a porcukorral és a vaníliás cukorral, majd hozzáadtam a két egész tojást. Utána jött a liszt, amiben elkevertem a sütőport, majd a csipet só és a tej. Egy nagyon jó állagú krémes tésztát kaptam, amit egy sütőpapírrral kibélelt tepsibe folyattam, majd belenyomkodtam a kimagozott cseresznyéket. (Nagyon finom meggyel is.)
180 fokos sütőben 25-30 perc alatt megsül, de figyelni kell rá a végén, mert hajlamos odakapni az alja. Nekem sikerült sajnos egy kicsit jobban megsütni mint kellett volna:((, de szerencsére még éppen ehető állapotú maradt:)))
Tulajdonképpen pite jellegű a tészta. Nagyon gyorsan el lehet készíteni, pikk-pakk készen van.
A legvégén porcukorral megszórtam a tetejét, de aki szereti tehet rá fahéjas porcukrot is.

3 megjegyzés:

dortimcsi írta...

Ma este elkészítettem ez a cseresznyés remeket és csak azt tudom mondni: azt hiszem visszatérő vendég lesz az asztalunkon:D
Köszi a receptet!

DebiGabi írta...

dortimcsi
Nagyon szívesen.
Örülök, hogy benéztél hozzám.
:DD

dortimcsi írta...

Már egy ideje követlek RSS-en, és a virslis-kukoricás salátád is megihletett már... (eszembe juttatta hogy én is csináltam már hasonlót...)

Ezen a recepten meg egy picit változtattam...igaz a kényszer szülte: nem volt 20 dkg porcukrom, ezért kb. 6-7 dkg aranybarna cukor is került bele....Nem rontott az összhatáson;)