2009. június 6., szombat

Az első almás pitém

Nem tudom miért, de az almás pite készítése eddig valahogy kimaradt az életemből. Elég sok almánk összegyűlt itthon, és már kezdtek egy kicsit megromlani, így nekiálltam almás sütemény recepteket keresgélni. Így akadtam rá Bodza Bea almás pitéjére. (Az eredeti receptől egy egészen picit eltértem, mert az almát én nyersen tettem bele.)
S íme az én első almás pitém:
A tészta:
60 dkg liszt
25 dkg ráma
1,5 csomag sütőpor
2 kanál tejföl
csipet só
10 dkg porcukor (jav.)
Alaposan összegyúrtam a hozzávalókat. Én egy kicsit száraznak éreztem a tésztát, ezért tettem még bele pluszban egy kevéske tejfölt, hogy könnyebben lehessen gyúrni, nyújtani. Az almát kb. 2 kg-ot lereszeltem és 4 kanál cukrot adtam hozzá, és csak egy egészen kevéske fahéjat, mert a kislányom nem szereti a fahéjas dolgokat. Miután az alma engedett egy kis levet, még kinyomkodtam belőle a maradékot.
A tésztát ketté osztottam az egyik felét kinyújtás után elhelyeztem egy sütőpapírral kibélelt tepsiben, majd rákanalaztam az almát, a tetejére pedig a tészta másik felét tettem. Utána sütőben 180 fokon 40 percig sütögettem, amíg a teteje már barnulni kezdett.
Tálaláskor porcukorral szórtam meg a tetejét. Nagyon jó lett, még az Anyósom is megdicsérte és kicsi leányzóm is jóízűen megette. Holnap lehet, hogy sütök még egy adagot, mert ezt még a hét elején készítettem.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Cukrot nem tettél bele? Még feldobja egy kis reszelt citrom héja.

szepyke írta...

Hu, ez nagyon jól néz ki! Én szoktam diót is tenni az alma közé, és nálam is megy bele a fahéj! Remek darab lett, nem látszik rajta, hogy ő az első a sorban!:))

Lily írta...

Csodaszép lett az biztos! Milyen illata lehetett, ahogy sült... Ahogy az előttem szóló is írta, én is feltételezem volt a tésztában cukor.

DebiGabi írta...

Kedves Névtelen,
Cukor nem került bele, de megnéztem az eredeti receptet mégegyszer, ahonnét szereztem, ott van benne. Valószínűleg, amikor leírtam nagy siettemben kihagytam:( Végülis az alma elég cukros volt, és nem éreztük, hogy nem édes a tészta.

Szepyke,
Köszönöm szépen:))
Finom lehet dióval is. hmmm.

Lily,
Isteni illata volt.

emese írta...

butler nekem is a kedvencem