2009. június 14., vasárnap

Almás torta

A képen látható a sütemény gyümölcstortának indult, de végül ez lett belőle:)))
Az igazság az, hogy szerettem volna a tetejére még zselét is tenni, de csak piros volt itthon, azzal meg elég furcsán nézett volna ki az alma meg a vaníliás krém, így "csupasz" maradt a teteje.
4 tojás sárgáját elkevertem egészen fehérre 18 dkg kristálycukorral, majd hozzáadtam 8 dkg olvasztott vajat. 15 dkg lisztben elkevertem egy fél csomag sütőport, amit szintén beledolgoztam.
A 4 tojásfehérjét kemény habbá vertem és óvatosan hozzákevertem a tésztához.
A gyümölcstorta formát kivajaztam és zsemlemorzsával megszórtam, belefolyattam a tésztát és 180 fokos sütőben 25-30 percig alatt készre sütöttem.
Miután kihűlt kifordítottam a formából és tányérra tettem.
A vaníliás főző pudingot elkészítettem a leírás szerint:))
Majd 6 db almát meghámoztam, kimagoztam és felszeleteltem. Felforraltam vizet, amibe tettem cukrot, szegfűszeget, gyömbért, egy picike fahéjat, majd kb. 10 percig főztem benne az almákat, nem túl puhára, hogy ne essenek szét, de nyersek se legyenek, majd leszűrtem és alaposan lecsepegtettem. A tésztán egyenletesen elosztottam a pudingot, elrendeztem rajta az almaszeleteket és hűtőbe tettem pár órára.

2 megjegyzés:

Fruzska írta...

Csodaszép:)

DebiGabi írta...

Fruzska,
Köszönöm.
Ha még zselé is került volna a tetejére. Na akkor én is elégedett lennék vele, így olyan pucérkának tűnik szegény:((