2009. május 12., kedd

Zöldséges pite


Nem is tudom miért, de eddig kimaradt az életemből a pitekészítés, még soha nem csináltam semmilyen fajtát, se édes, se sós változatban. Múlt héten nézegettem a gasztro blogokat és több helyen találkoztam spárgás pitével. Bevallom őszintén nem nagyon szeretem a spárgát, így arra gondoltam más fajta zöldségekkel készítek én is egy pitét. Egyszer mindent el kell kezdeni:D, ráadásul nem is gondoltam, hogy ilyen egyszerűen és gyorsan elkészíthető.


A pite tészta hozzávalói:
30 dkg liszt
15 dkg vaj
1 tojás
1 csipet só

A tészta hozzávalóit összedolgoztam jó alaposan és fél órára hűtőbe tettem.
Közben elkészítettem a tölteléket.


A töltelék/massza, amiket most tettem bele:
30 dkg Findus garden mix (bébirépa, zöldborsó, karfiol) egy kis olajon megpároltam és félretettem. 10 dkg bacon szalonnát megpirítottam és hozzáöntöttem a zöldségekhez. 3 tojást összekevertem 2 dl tejszínnel sóztam, borsoztam és sok-sok petrezselyem zöldet daraboltam bele.
A pite tésztát belenyomkodtam a formában, amit előtte kivajaztam és liszttel szórtam be. Sütőpapírt helyeztem rá, és ráöntöttem száraz lencsét, mert csak ez volt itt, többen babot használnak, ahogy olvasgattam másoknál, de így is jó volt:). Így sütöttem 180 fokos sütőben 10 percig, majd kivettem, leszedtem róla a sütőpapírt és beleöntöttem a masszát. Sajtot reszeltem a tetejére és 30 percre visszahelyeztem még a sütőbe. Miután szépen megsült szeleteltem és vacsorára fogyasztottuk. Tulajdonképpen lehetett volna még mellé egy kis salátát is készíteni, de jó volt így magában is, bár gyermekem is reklamált, hogy más nincs hozzá, aztán meg szó nélkül elfogyasztotta:-) Anyukám és megkóstolta másnap és neki sem volt kifogása ellene:)))

3 megjegyzés:

Manóka :) írta...

Szia!

Érdemes volt végigböngésznem a gasztro.blog.hu-t ötletért, ez lett a holnapi ebéd, most vettem ki a sütőből, istenien néz ki :))
Köszi!!

Debigabi írta...

Manóka!
Remélem isteni finom is lett:)))
Szívesen.

Manóka :) írta...

Nagyon!!! 2-en elfogyasztottuk az egészet (2,5 nap alatt:)
üdv:)