2009. május 8., péntek

Túrógombóc


Tegnap este sajnos vissza kellett még jönnöm a színházba, mert ügyeletes voltam, viszont kicsi családomat nem akartam otthonhagyni vacsi nélkül. Nehogy már éhezzenek:))))
Hirtelenjében ezt a túrógombócot alkottam, amit tegnap találtam az interneten, megtetszett, mert gyorsan készen van és most, hogy már elkészítettem, tény és való, hogy nagyon jó ízű és állagú gombócok lettek.
A gyermekem és a kedves párom is roppant módon szeretnek mindenfajta túrós táplálékot, rólam nem is beszélve:)))
A recept:
50 dkg túrót, 3 tojás sárgáját, 10 dkg olvasztott vajat, 1 csomag vaniliás cukrot, 2 evőkanál cukrot és 20 dkg búzadarát alaposan összekevertem/gyúrtam, majd a tojások fehérjét felvertem kemény habbá és ezt is hozzádolgoztam a masszához. Feltettem vizet forrni, amibe tettem két kanál sót is. Közben megpirítottam a zsemlemorzsát egy kevés olajon. Miután felforrt a víz, vizes kézzel gombócokat formáltam a túrós masszából és kifőztem őket, bár a végét Anyukámnak kellett befejeznie, mert egy picikét késésben voltam és rohantam el:)))
A kifőtt gombócokat meghempergettem a prézliben, majd sok-sok tejföllel és porcukorral már lehetett is falatozni.
Mire este hazaérkeztem a színházból, nem sok maradt belőle, de azért nekem még jutott:)))

Nincsenek megjegyzések: