2009. május 2., szombat

Csirkehúsi zöldségekkel tepsiben

Ezt a nagyon finom zöldségekkel készült csirkehúsit a legjobb barátnőmtől tanultam pár évvel ezelőtt. Viszonylag gyorsan és könnyen elkészíthető, és nagyon jó íze van együtt az egésznek.
Készítek egy szószt, amivel megkenem a húsikat, ami a következőkből áll: 6-7 kanálnyi mustárt teszek egy tálba, adok hozzá kb. 1 dl olivaolajat, egy 1 kk sót, 1 kk majoránnát, 1 kk fekete borsot, valamint 4-5 gerezd összezúzott fokhagymát. Az összes hozzávalót jó alaposan összekeverem. Ettől a szósztól nagyon jó íze van a húsnak.
Egy tepsit kibélelek alufóliával. Általában csirkecombot és csirkemellet szoktam használni, de most mivel nem címkéztem fel a mélyhűtőmben a húsaimat, sikerült pulykamellet kiolvasztanom, így most csirkecombbal és pulykamellel készült az egész, ami végül is nem rontottam el:)))
Tehát. A húsokat megkenem a mustáros szósszal és berakom a tepsiben. Közben megpucováltam 5 db sárgarépát, 2 szál fehérrépát 8-10 szem közepes méretű krumplit, két fej vöröshagymát, és egy kisebb fej karfiolt is szétbontottam. Tulajdonképpen a karfiolon kívül mindent felkarikáztam és rápakolgattam a húsra az egészet, legvégül a karfiolokat is. Sóztam, és szórtam még a tetejére egy kis majoránnát. Egy kevéske vizet öntöttem alá, és befedtem az egészet alufóliával. Érdemes egy magasabb falú tepsibe tenni az egészet, mert bő leve lesz még a zöldségektől, és hajlamos kifolyni a sütőben, amit tapasztalatból tudok:((
Közel 2 órán keresztül 180 fokon sütögettem, majd megkukucskáltam, hogy megpuhultak-e már a zöldségek. Miután puhának ítéltem őket, levettem a tetejéről az alufóliát, óvatosan átkevergetem a zöldségeket és a húsikat, és még 10 percig sütögettem. Mivel rengeteg zöldséggel készültek húsik, így rögtön megvan a köret is.

Ezen a képen még nyersek a zöldségek :))

Nincsenek megjegyzések: