2009. május 10., vasárnap

Bodza szörp

Hozzávalók:


30 db bodza virág
3 l víz
3 kg cukor
5 dkg citromsav
1/2 csomag citrompótló tabletta
1 citrom felkarikázva

A bodza virágokat leszedés után jó alaposan leöblítettem vízzel, mert sajnos akármennyire vigyázz az ember, egy-két bogárka óhatatlanul rajta marad. Beletettem a 3 l vízbe és egy egész napig áztattam benne. Másnap kiszedtem a virágokat és hozzáadtam az összes többi hozzávalót, majd  legalább 24 órán keresztül hagytam állni az egészet, amíg a cukor teljesen feloldódott benne. Időként megkevertem, mert a cukor hajlamos összeállni az alján.
Miután a cukor elolvadt teljesen átszűrtem, majd üvegekbe töltögettem. Hűtőben szoktam tárolni, mert könnyen megbuggyan, bár nálunk még sose volt ideje erre:)))
Emlékszem gyermekkoromban Anyu mindig készített nekünk bodza szörpöt. Sajnos egyszer egy nagy üvegben érlelődő bodza szörp üvege az egyik kevergetés közben eltört és szétfolyt az egész konyhában a több liternyi szirup.... Hetekig cuppogott alattunk a konyha, mert szegény Anyu hiába mosta fel, többször is teljesen reménytelen volt a jó kis cukros szirupot eltüntetni...:(

2 megjegyzés:

Altair írta...

Milyen rég ki szeretném próbálni.

Sajnos keresztmamámtól már nem tudom megkérdezni, ő hogy készíti, úgyhogy innen próbálom ki. :o)

Debigabi írta...

Szia Altair!
Most nyílik mindenhol a bodza. Próbáld ki szerintem mindenképpen.
Én a hétvégén készítem a következő adagot:-)