2009. május 23., szombat

Az uborka palántáink

Egy kis kiegészítés a uborka palántáimhoz:
Ezeket a fotókat tegnap készítettem, most így néznek ki már madzagozás után


Az uborka palántáink:
Ma felmadzagoztam magasabbra uborka palánták zsinórjait, hogy tudjanak szépen felfelé növekedeni. Tavaly nagyon bejött ez a zsinór kihúzásos módszer, mert amint elérték a uborka kis "kapaszkodói" a zsinórt leszedhetetlenül rákapaszkodtak:)))
Az elvetett magokból tulajdonképpen mindössze 1 db nem kelt csak ki, ami nagyon szép arány véleményem szerint. Mivel tavaly rengeteg uborkánk termett, remélem idén is sikerül, majd sok-sok finom kovászos uborkát készíteni belőlük, már alig várom, pedig addig még hátra van jó pár hét.
Nagyon meghálálja kis kertecskénk, hogy Anyu szinte minden nap megöntözi estefelé őket. Bár a mai locsolást különösen szeretni fogják, mert édes pici lányom locsolgatta őket a nagy slaggal:)))

5 megjegyzés:

VKOrsi írta...

uborkából és cukkiniből nálunk is hasonló aránnyal keltek ki a magokat.
a mienk kicsit kisebb, még nem kell neki támaszték.

DebiGabi írta...

Szia VKOrsi,
Én lehet, hogy egy kicsit korán ültettem ki, de szerencsére jól érzik magukat:))

VKOrsi írta...

Mi biztosan "későn" vetettük, mert a veteményesünk csak április végére készült el - új ház :D -

VKOrsi írta...

jah, akkor egy kérdésem lenne is :)
én azt gondoltam, hogy kap minden uborka 1-1 karót.
jobb a madzagos módszer?
(a madzagot mi tartja?)

DebiGabi írta...

Nekem nagyon bevált, hogy közzé tettem egy-egy nagyobb karót, és arra húztuk ki a madzagot úgymond emeletenként. Amikor elértek a zsinór magasságát a hajtások, akkor egy újabb vonalban újabb zsínór. Ezekre a kifeszített madzagokra egy-egy hajtást sajátkezűleg rátekergettem óvatosan, után már magától megkapaszkodik és fut tovább.