2009. április 20., hétfő

Töltött házi tészta


Életemben most először készítettem házilag Lassange tésztát (bár lehet, hogy utoljára is, mert elég macerásnak éreztem az egészet vagy nem igazán jól csináltam valamit, a fene tudja...).
30 dkg lisztnek a közepébe beleütöttem 3 egész tojást és jó alaposan összedolgoztam, 15 percig pihentettem, majd kinyújtottam kivágtam a lassange formákat, 9 db lett.
Nem vagyok profi szakács, egy "háziasszony/anyuka" vagyok, aki családjának próbál minél változatosabban főzőcskézni.
Ezeket a tészta lapocskákat töltöttem meg. Először lerakosgattam a friss spenót leveleket (amiket aznap délután szedegettem Anyu kertjében, mi ültettünk őket:))) tehát még nagyon zsengék, de isteni finomak voltak), majd tettem rá mozarella sajtot, egy kevéske túrót, majd még egy szeletke trappista sajtot is. Utána feltekerten és egy kiolajozott hőálló tálba pakolgattam őket egymás mellé.
2 kisebb fej hagymát apróra vágtam, olajon megdinszteltem, adtam hozzá 4 gerezd átnyomott fokhagymát, amivel egy egészen picikét dinszteltem még, végül felöntöttem az egészet fél liter paradicsom pürével. Sóztam, fűszereztem egy kis pizza fűszerrel, majd felfőztem. Ezzel a paradicsomos szósszal alaposan meglocsoltam a feltekercselt tésztákat, végül sajtot reszeltem a tetejére. 180 fokos sütőben fél óra alatt megsütöttem.


A Lassagne tésztáim:

Őket alkottam most. Tudom, hogy nem a legszebbek, de akkor én is csináltam:)))

1 megjegyzés:

Nelli írta...

Mi az , hogy nem szépek!Gyönyörűek!És milyen finomak lehettek!El is mentettem a receptet!:-)Köszi Gabi!