2009. április 7., kedd

Őszibarackos krémleves

Tudom, hogy az őszibaracknak nem mostanság van a szezonja, de nekem ez a fő-fő kedvenc gyümölcsöm. Vasárnap arra gondoltam hogy a baconos csirkéhez valamilyen könnyű kis levest készítek. Ez lett belőle. Sajnos elkövettem az a hibát, hogy nem hagytam ki egy kevéske barackot díszítésre, így a fotó nem az igazi. Na mindegy, a lényeg az, hogy az íze isteni volt.

Az elkészítés:
Fogtam egy nagy konzerv őszibarackot (nyáron biztos, hogy frissből fogom készíteni) és beborítottam lével együtt egy lábasba, majd felöntöttem még 3-4 dl vízzel. Tettem bele egy kevéske cukrot még, majd felfőztem. Közben 2 dl tejszínben elkevertem egy tojás sárgáját, és 1 dl vízben feloldottam 3 kanál étkezési keményítőt.
Amikor felforrtak a barackok botmixerrel alaposan összemixeltem, majd besűrítettem a keményítővel, amivel főztem egy kicsit és végül megkapta a tejszínes tojást is, amivel már csak egy picikét főztem. Jó hidegre lehűtöttem, és nem is adtam mást hozzá. Jó sűrű krémes lett. Édes kicsi leányzóm csak két tányérral lapátolt be belőle:))

1 megjegyzés:

Limara írta...

Én is nagyon szeretem! :))