2009. április 10., péntek

Citrommázas őszibarack lekváros muffin


A muffintésztához 2 egész tojást, 1 doboz barackos joghurttal, egy csomag vaniliás cukorral és egy csipetnyi szárított citromhéjjal alaposan összekeverek. Hozzáadok 1 pohárnyi cukrot, ami fele-fele arányban barna- és kristálycukor (a pohár mérete 2 dl). Egy másik tálban 2 pohárnyi lisztet elkeverek 1 csomag sütőporral, aztán ezt is beledolgozom a tésztába, valamint egy fél pohár olajat is teszek bele. Papírkapszlikat helyezek a muffinsütőbe, amikbe belekanalazom a masszát. A közepébe tettem mindegyiknek egy-egy kanál őszibarack lekvárt, majd 180 fokos sütőben 20 percig sütöttem. Miután kivettem a sütőből 5 percig hagytam pihenni őket a muffinformában. 1 egész citrom levét kifacsartam, majd hozzádolgoztam annyi porcukrot, amíg egy nagyon sűrű massza nem lett. Ha kihűltek a sütemények ezzel a citromos mázzal lecsurgattam a tetejüket. Ebből a mennyiségből 12 db sütike lett:))
Sütéssel együtt 30 perc alatt el lehet készíteni, ezért szeretem a muffint, meg azért is, mert rengetek módozatban készíthető.

Nincsenek megjegyzések: