2009. április 14., kedd

Bableves a sonkaléből

Tulajdonképpen én nem nagyon szeretem a bablevest, de húsvétkor a sonka levében főtt változat, na az tényleg egészen más, nagyon finom. Igazság szerint sajnálom a sonkalevet is kiborítani. A babot, szép színes tarkababot vettem a piacon, beáztattam 1 éjszakára vízbe, hogy könnyebben megfőjjenek. Amikor már félig megfőttek a beletettem a sárgarépát és a fehérrépát, amiket pucoválás után felkarikáztam. Ha teljesen puhára megfőttek a zöldségek készítek egy fokhagymás rántást, amit pár kanál pirospaprikával ízesítek még, majd besűrítem vele a levest.
Miközben főnnek a zöldségek és a babocskák, héjában megfőztem pár szem burgonyát, amikből krumpli gombócokat készítettem. Sok helyen olvastam már, hogy a összetört krumplihoz tesznek tojást is, de én csak liszttel és sóval dolgoztam össze, én így tanultam, és teljes mértékben jó vele dolgozni, akár egy barackos vagy szilvás gombóc esetében is. Picike gombóckákat gyúrtunk a Laluval belőle, majd a besűrített levesbe potyogtattam és megfőztem őket. Pár perc alatt megfőnek, után már ebédelhettünk is.
Emlékszem gyermekkoromban a nagymamán öklömnyi nagy gombócokat készített a bableveshez és így falatoztuk a nagy közös családi ebédek alkalmából, de én jobban szeretek az apróbbakat.

1 megjegyzés:

Miner.hu írta...

Szia!

Elnézést, hogy itt zavarlak, de nem találtam más jellegű elérhetőségedet.

Mint gasztrobloggernek, szeretném a figyelmedbe ajánlani a gasztro.miner.hu oldalt, ahol a gasztronómiai témájú blogokat jelenítjük meg egy helyen és az online elérhető Gasztroblogger Szakácskönyvet, ahová blogodból valószínűleg néhány receptet külön is kiemelünk. Úgy gondoljuk, rengeteg hasznos információ van a blogokban, s jó volna ezeket egy helyen látni - gasztro témában is.

Szeretnénk, ha a Te blogod is megjelenhetne oldalunkon, s ehhez hozzájárulásodat szeretnénk kérni (szabályunk, hogy csak azok bejegyzései jelennek meg, akik ehhez hozzájárulnak). A bejegyzésedből csak egy kivonat jelenik meg honlapunkon és esetlegesen egy kis kép: ha valaki el szeretné olvasni írásodat, akkor a blogodra fog eljutni. Az eddigi tapasztalatok alapján napi további 50-100 látogatót is jelenthet, ha bekerül valaki a listába.

Amennyiben úgy döntöttél, csatlakoznál hozzánk vagy kérdésed van, írj az info[kukac]miner[pont]hu ímél-címre.

Üdvözlettel:
Miner.hu