2009. április 11., szombat

Az én húsvéti kalácskáim


Hozzávalók:
50 dkg liszt
7 dkg vaj
2 evőkanál kristálycukor
2 dkg élesztő
3 dl tej
1 tojás a kenéshez
egy csipet só
Az élesztőt felfuttattam egy kis tejben cukorral, majd az összes hozzávalót alaposan összegyúrtam először fakanállal, majd a két saját kezecskéimmel. Hát nem mondom, hogy könnyű munka volt. Utána félretettem pihenni a tésztát legalább 1 órára, de nem árt meg neki, ha tovább pihikézik.
Bevallom őszintén a fonás nem az erősségem (enyhén szólva), a saját lányom hajával sem boldogulok nagyon, nem, hogy egy kaláccsal... Miután szépen megkelt a tészta lisztezett deszkán kinyújtottam hosszúkás csíkokra, amiket befontam, már amennyire sikerült:) Megkentem a felvert tojással és újfent félretettem pihenni, dagadozni. Miután közel a kétszeresére dagadt, megint megkentem a tojással, és 200 fokos sütőben 25 percig sütöttem.
A képek tanúsága szerint, van még mit gyakorolnom a fonáson, hát nem vagyok egy "fonóművész":))) Az íze és az állaga viszont fantasztikus lett.

4 megjegyzés:

Bodza írta...

Hű, ezen látszik, hogy milyen foszlós lehet! Szép ez így, ahogy van!

Debigabi írta...

Köszke! Tényleg "foszlós"...
Csak azt nem tudom másoknak mitől olyan nem tudom más szóval leírni de sima egyenletes a teteje...?

Bodza írta...

Azt én sem tudom!
Nézd meg az én briósom is milyen lett! :)
Az is kalács tésztából készült!
http://bodzafalva.blogspot.com/2009/02/brios-csiga-ii.html

Debigabi írta...

Azok nagyon szép briósok, semmi baj velük:)))