2009. március 4., szerda

Pogácsa

Hozzávalók
0,5 kg liszt
10 dkg ráma
2 tojás sárgája + 1 tojás a kenéshez
2,5 dkg élesztő
1 kk só
2-3 kanál tejföl
egy kevés tej az élesztő felfuttatásához

A élesztőt egy kis tejben, pici cukorral felfutattom, majd az összes hozzávalót nagyon alaposan összedolgozom. Félreteszem pihenni. Fél óra múlta átgyúrom a tésztát, majd még pihiztettem legalább 1 órát, de nem baj, ha többet. Ha már szépen megkelt kiszagattom a megfelelő formákra megkenem egy kis tojással a tetejét és sajtot szórok rá. 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsülnek. Én egy kicsit a tetejét néha szoktam grillen még pirítam, mert jól néz ki a sajt sültebben, de ez ízlés dolga.
Szombaton a kártyázás közben pillanatok alatt elfogyott különösen, hogy a csajok is rendesen falatozták:)))

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves DebiGabi!

Nagyon szeretem a receptjeidet kiprobalgatni, hétvégén szeretném ezt a pogit elkészíteni. Megkérdezhetném, hogy te milyen élesztot használsz hozzá? Kocka, vagy por? Még megkérnélek, hogy kb. milyen vastagságura szokod nyujtani a tésztát?
Válaszodat elore is koszonom! Klaudia

DebiGabi írta...

Szia Klaudia,
A pogácsához én mindig friss élesztőt használok, mert szerintem azzal finomabb, könnyebben fel lehetet futtatni, jobb állaga lesz a tésztának.
Kb. 2 cm vastagságúra nyújtom a tésztát, de ha egy kicsit vékonyabb vagy vastagabb az se baj, mert a tészta megkel még a sütés közben is.