2009. március 15., vasárnap

Keksz szalámi


Hozzávalók
1 kg háztartási keksz
25 dkg ráma
3 evőkanál porcukor
zselés cukorka, ezt ízlés szerint, nem is kötelező, de jól néz ki benne
15 dkg mazsola
3 evőkanál kakaó
10 dkg vágott dió
kb.2 dl tej
A háztartási kekszet konyharuhába csomagolom kisebb adagokban és húsklofolóval összetöröm. Nem kell teljesen apróra, mint a kekszgolyónál. A zselés cukorkát (amit most a lidliben csak egyesével csomagoltat kaptam:))), a diót apróra vágom és hozzákeverem a kekszhez, majd jön a mazsola és kakaó. Lehet hozzáadni kandírozott gyümölcsöt is, azzal is nagyon finom, én tettem bele egy kevéske citromosat.
A vajat megmelegítem és beleteszem a porcukrot és a tejet, majd egy kicsit még főzöm sűrű kevergetés közben. A kekszhez öntöm és alaposan összegyúrom. Folpackkal szalámi formát alkotunk belőle és hűtőbe teszem, legalább egy éjszaka kell, hogy jól összeérjenek az ízek benne. A szalámi formává alakítást, bevallom őszintén csak segítséggel tudom megcsinálni, mert a kezem tiszta massza, és még mindig csak kettő van belőle, és egy kissé bonyolult lenne így a folpackot vagdosni és formázni:)))

6 megjegyzés:

benciga írta...

Kedves Gabi, 25 éve keresem pont ezt a keksz szalámit. Próbáltam már mindenfélét, de nem találtam azt az ízt, amit kerestem. Kösz!!!

Debigabi írta...

Nagyon szívesen!
Nekem is még gyermekkoromból van a nagynénémtől.

Kriszti írta...

Imádom ezt a sütit!

Mivel Nekem is csak két kezem van, én őzgerincformát szoktam folpackkal kibélelni, és abba simítom az összekevert sütit. A szeletelésnél is könnyebb egyenletesre vágni. :)

DebiGabi írta...

Kriszti,
Köszi az ötletet.
Legközelebb majd kipróbálom!!!

m.k. írta...

kösz, már évek óta ezt keresem, senki sem tudott segíteni. végre, kösz neked!!!

DebiGabi írta...

m.k.
Nagyon szívesen:)