2009. március 27., péntek

Kakaós keksz


Készítettem már máskor is ilyen kekszet (Kávés és citromos verzióban is), de ez most különösen finom lett, ezért úgy gondoltam felteszem ide őket megint.
Ebből a mennyiségből elég sok lesz, de fém dobozban tárolva még a hét végén is isteni finom ropogós, omlós maradt. Bár már csak egy-két darabot találtam:))) Amióta ez a receptem is előkerült nem vagyok hajlandó bolti kekszeket vásárolni kis családomnak, inkább elkészítem nekik én.
Hozzávalók:
26 dkg vaj
26 dkg porcukor
6 evőkanál tej
2 csomag vaniliás cukor
40 dkg liszt
1 kkanál sütőpor
2 csomag vaniliás pudingpor
6 evőkanál kakaópor
A szobahőmérsékletű vajat a cukorral habosra keverem, majd beleteszem a vaniliás cukrot is. A lisztet elkeverem a puddingporral, a sütőporral és a kakaóval, majd beledolgozom a cukros vajba, hogy könnyű nyújtható tésztát kapjak. Lehet, hogy egy kis listát még kívánni fog. Mivel most nem volt túl sok időm, nem formákat készítettem mint a múltkor, hanem csak kinyújtottam a tésztát és pogácsa szaggatóval kivágtam a karikákat, villával átcsíkoztam őket, sütőpapíros tepsibe kerültek és már mentek is a sütőben, ahol 180 fokon 20 perc alatt megsült egy adag.

Nincsenek megjegyzések: