2009. március 20., péntek

Almalekvár

Tudom, hogy nem éppen aktuális, de tegnap le kellett szaladnom a pincébe egy kis hagymáért, ahol "szembetalálkoztam" a lekvárjaimmal, és ha már ott voltam felhoztam egy párat, mivel kicsi leányzóm mostanság minden reggel lekváros pirítós óhajt reggelizni:)
Ő az almalekvárom.
A család Velencei telkén van egy szép rétesalma fa, amin rengeteg almácska termett pár évvel ezelőtt. Le- és összeszedtük, ami a fán volt vagy lepotyogott. Több ládányi lett. Otthon készült belőle mindenféle finomság almásrétes, kompót, almaszósz, de még mindig rengeteg maradt. Nem is tudom, honnan, de bevillant, mi lenne, ha almalekvárt készítenék belőle. Meghámoztam az almákat, és sajtreszelőn leszereltem őket - szegény ujjacskáim -, majd citromos vízbe kerültek, hogy ne barnuljanak be. Quitin 1:1-el - a használati utasítás szerint - elkészítettem őket. Egész egyszerűen Isteni finom lett:-) Azóta rendszeresen elkészítem.
Egy-két ismerősünk, akit kínáltam vele vagy evett belőle, először csodálkozott, hogy almából lekvárt, de kóstolás után szinte mindig elfogyott:)))

2 megjegyzés:

starfokker írta...

kedves szekimama, sok sikert és örömet kívánok neked a blogoláshoz/blogolásban!:)

Debigabi írta...

Köszönöm szépen:))