2009. február 22., vasárnap

Vizes zsemle






Vizes zsemle recept

50 dkg liszt
3 dl víz
2,5 dkg élesztő
1/2 evőkanál cukor
1 teáskanál só
1 tojás
+1 a kenéshez

A hozzávalókat beletettem a kenyérsütőgépbe a dagasztó programra, ami nagyon szépen összekeverte és megkelesztette.:))) Után kiszedtem a tésztát a gépből a felében kevertem még egy kis lenmagot, zsemleformákat igyekeztem formálni a tésztából. Hagytam még egy kicsit pihenni őket, majd megkentem tejes-tojással.
Sütőben 220 fokon sütöttem először 5 percig, majd 180 fokon még 10 percet.

2 megjegyzés:

László írta...

Szervusz!
A családomnak nagyon ízlett a zsemle.Nagyon köszönöm,hogy megosztod a recepteket,Nagyon szeretek én is sütni és főzni.A recepted olyan jó,hogy azóta a család nem hajlandó a boltit megenni,így minden reggel ezt kell sütnöm nekik.Nekem is vannak jó recepteim ha gondolod szivesen megosztom veled.Szeretettel köszönjük Dr.Bartusné Lippai Marianna és családja.

DebiGabi írta...

Kedves László!
Köszönöm kedves szavaidat, és nagyon örülök, hogy ilyen sikere van a zsemlének:)))
Mindig szívesen fogadok bármilyen új receptet!!!
Gabi