2009. február 14., szombat

Krumplisaláta kétszer

A mai ebéd készítése előtt feltettem kiscsaládomnak a kérdést, hogy milyen krumplisalátát szeretnénk enni a rántott húsihoz? Leányzóm majonézes krumplisalit óhajtott, a kedves párom pedig ecetes krumplisalit. Mivel nekem édesmindegy volt, ezért elkészítettem nekik mind a két félét:)) Hát igen....
Mennyiségeket direkte nem írok, mert dunsztum sincs, miből mennyit használtam:-)

Majonézes krumplisaláta
A krumplikat héjában főzöm, kihűlés után kockázom, hozzáadom a főtt tojásokat apróra vágva, valamint az előre lesózott lillahagymát. A majonézt összekeverem tejföllel és mustárral, valamint adok hozzá egy kis feketeborsot. Ezt jól összekutymákolom, majd összedolgozom a hagymával, krumplival, tojással és kész is krumplisaláta.


Ecetes krumplisaláta
Itt is a héjában főzöm a krumplikat, valamint egy másik lábasban a tojásokat. Készítek egy ecetes salátalé alapot (bár bevallom őszintén ma nem én csináltam hanem a férjemuram). A lilahagymát felvágom sózom és rányomok egy fél citrom levét ebben hagyom állni legalább egy fél órát. Ha krumpli már kihűlt meghámozom. Karikákra vágom, elhelyezem egy nagyobbacska tájban, majd erre jön a hagyma, a tojás szintén karikákra vágra. Ezeket addig rakosgatom egymásra, amíg elfogynak, ezek után nyaköntöm az ecetes salátalével és egy kicsit hűtőbe teszem. Mindenképpen sózni kell közben egy kevéskét, mer én erről sikeresen megfeledkeztem és icike-picikét sótlan lett:)))))



Nincsenek megjegyzések: