2009. február 16., hétfő

Kiflik "Bodza módra"


A receptke
50g élesztő
50 g rama
5 dl tej
1 tk só
1 ek cukor
kb. 70 dkg liszt
1 tojás
A rámát felolvasztom, hozzáadom a tejhez, jó alaposan összekeverem az élesztővel, a cukorral, és a sóval, majd jöhet bele a liszt. (Én addig adogatom hozzá a lisztet, amíg már nem nagyon ragad a tészta, tehát a 70 dkg ezért körülbelüli mennyiség.) Utána legalább fél órát pihentettem. Ha megkelt háromfelé osztom, jól kinyújtom kerek formára és négy felé szelem. Feltekerem a szélesebb oldalától befelé, majd sütőlapra téve még egy kicsit pihentetem, tojással megkenem a tetejét, 180 fokon kb. 20 perc alatt megsül. Tölteni lehet virslivel, sonkás sajttal, vagy szinte bármi mással, de isteni finom üresen is:)))
Drága Bodza köszönöm még egyszer:D

2 megjegyzés:

Fekete Bodza írta...

Szia Szeki!
Olyan sokszor idenézek, talán mondhatom, hogy minden nap, de csak rohanok mindig! Láttam a képeket, amit küldtél, néztem egy nagyot, nekem ilyenek nincsenek meg! :)
A husi levesedet vagy ezt a zöldség levest most úgy megenném, esküszöm!
Nekem is főzzön máá valaki! :))))

Szeki írta...

Bodza!
Én Köszönöm:)))
Én is sokat járod "feléd"...
Néha én is úgy érzem jó lenne, ha egy nap legalább 36 órából állna, de ki tudja?!