2009. február 21., szombat

Kávés keksz



Az alap ugyanaz, mint az Omlós keksz: 13 dkg vajat 13 dkg cukorral összedolgozom jó alaposan, utána jöhet bele a vaniliás cukor és a 3 evőkanál KÁVÉ a tej helyett!!!, lehet nescafét is használni, amit langyos vízben feloldunk, de nekem marad a délutáni kávézásból. Ezek után hozzáadjuk 20 dkg lisztet, amibe belekevertem a 1/2 kkanál sütőport és 7 dkg vaniliás pudingport.
A kávétól nagyon jó íze lesz a kekszeknek. Mostanában szinte minden hétvégén készítek, amennyiben időm engedi:(, mert zárt kekszes dobozban finom ropogós marad, még egy hét után is és a kedves párom különösen szereti a reggeli kávéja mellé ezt fogyasztani:)))

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Debigabi!
Bocsi, hogy ilyet kérdezek, de nem írtad, hogy a kávés kekszet pontosan hogyan kell "befejezni"! Én meg, mint "kezdo sutono", nem tudom, hogy formákba kell-e tenni, vagy esetleg átnyomni valamilyen formán!
Nagyon szeretem ezt a falyta kekszeket, és ugy gondoltam, hogy megprobálkoznék vele!
Mellesleg épp most csinállom a mini sajtos csigáid! Reméllem sikerul!
Válaszod elore is koszonom!
Klaudia

Debigabi írta...

Szia Kaludia!
Na szóval. Én átnyomtam formán, ami pontosabban egy műanyag henger, aminek különböző formái vannak, a végén, amik cserélhetők.Attól lett ilyen alakú. De ki is lehet nyújtani a tésztát, - mert elég könnyű vele dolgozni -, akkor lehet kivágni is belőle a formákat, még esetleg pogácsa szaggatóval is. Remélem így már érthető, bocsánat, hogy nem írtam le pontosan a végét a kávés változatnak, de az eredeti receptnél már végig írtam az egészet és nem tűnt fel, hogy nem fejeztem be...
Örülök,hogy benéztél hozzám.
Próbáld ki a citromos változatot is, az valami isteni finom, nálunk az a nagy sláger, szinte hetente sütök.
A sajtos csigákat én is nagyon szeretem:)))
Gabi

Névtelen írta...

Szioka!!!
Koszi szépen a valaszodat, én kérek bocsánatot, de nem olvastam az eeredeti receptet nem olvastam!
Nagyon jol sikerultek a sajtos csigáink és már elkészítettem a baconos csirke mellet is, én házi sovány sonkával csináltam, egy kicsit száraznak találtuk az uracskámmal és pici fiunkkal /biztos a sonka végett/, arra gondoltam, hogy legkozelebb teszek alá egy kis savanyu tejfolt. Majd megírom ,hogyan sikerult!
Szioka!
Klaudia