2009. február 1., vasárnap

Isteni finom túrótorta

A tészta

3 db tojás
6 dkg cukor
6 dkg liszt
1 kk víz
A tojássárgákat a cukorral habosra keverem, hozzáadom kanalanként a lisztet a végén a kiskanál vizet. A tojásfehérjéket kemény habbá verem, majd óvatosan ezt is hozzákeverem a sárgákhoz. Kivajazott, lisztezett tortafomába öntöm, 180 fokos sütőben 10-12 perc alatt megsütöm. Félreteszem hűlni, amíg elkészítem a túrós krémet.

A krémecske

50 dkg túró
5 dl tejszín
2,5 dl tejföl
1 csomag vaniliás cukor
1 citrom héja és leve
17 dkg cukor
zselatin fix (instant)
A túrót villával áttöröm, majd hozzáadom a cukrot, vaniliás cukrot, a tejfölt, a citrom héját és levét. Nagyon alaposan összekeverem (legalább 10 percig). Utána a tejszínt kemény habbá verem, majd ezt óvatosan hozzáadom a túróhoz. Az utóbbi időben nem kaptam a régi hagyományos zselatint, csak "zselatin fix instant"-ot, ezért most is ezt tettem hozzá, ezzel sokkal egyszerűbb, mivel nem kell semmivel előkészíteni (főzni) csak belekeverni a túrós masszába. 1 csomaggal pont kellemes lesz az állaga a tortának.
A tésztára őszibarack darabokat helyeztem, majd erre öntöttem rá a túrókrémet, de őszibarack nélkül is nagyon finom, sőt lehet bármilyen más gyümölccsel:))
De 1 éjszakára mindenképpen hűtőbe kell tenni, hogy megszilárduljon.


3 megjegyzés:

Borsó írta...

Guszti!Szívesen megkóstolnám:)

Szeki írta...

Küldöm fénypostán:)))
Különben hamar elkészíthető. Megéri.

Dorisz írta...

Tényleg Isteni !!!! Nálunk minden szülinapra ez a torta a TORTA !!!