2009. február 7., szombat

Hagymaleves


Hagymaleves
Kb. 1 kg hagymát meghámozok és folyamatos "zokogás" mellett felkockázom. Ma különösen "jól esett", mert én is jó náthás vagyok, brrrrr...
Egy kevéske vajon megdinsztelem, de csak annyira hogy üveges legyen, majd szórok rá két kanál lisztet és felöntöm 1,5-2 liter vízzel. Fehérborssal ízesítem és sózom. Ezt alaposan összekeverem és legalább 1 órán át főzöm gyakori kevergetés mellett, /hajlamos odakapni az alja, ezért kell gyakran keverni/. Ha már jól szétfőtt a hagyma botmixerrel krém állagúra mixelem, hozzáadok 2-3 dl fehérbort és 2 dl tejszínt. Ezzel is jól elkeverem, majd még egy kicsit főzöm, közben elkészítem a sajtos pirítósokat hozzá, amiket ma egy kicsit jobban sikerült megsütnöm, de azért így is elfogytak, és a vendégeim sem nagyon panaszkodtak, hogy rossz lenne. A gyerekeknek meg készítettem egy pár kevésbé sültet:))))
Az eredeti recept szerint a tetejét meg lehet szórni egy kis zöld hagymával (snidling, újhagyma) de momentán nem volt ilyenem itthon, így anélkül fogyasztottuk.

Nincsenek megjegyzések: