2009. január 18., vasárnap

Tárkonyos tejszínes pulykaragu leves



Hozzávalók:

60-70 dkg pulyka felsőcomb
1 fej hagyma
só, bors
2 leveskocka
6-7 szál sárgarépa
2-3 szál fehérrépa
1 doboz csemege kukorica
20-25 dkg mirelite zöldborsó
1 üveges gomba
2-3 dl tejszín
2-3 csipetnyi tárkony

Tálaláshoz:
pirított kenyérkockák
reszelt sajt
citromlé

A hagymát apróra vágom megpiritom, utána hozzáadom a kockára vágott pulya felsőcombot, egy kicsit megdinsztelem. Felöntöm vizzel hozzáadok egy kis sót, borsot és 2 db leveskockát. Miután felforrt hozzáadom a sárgarépát, fehérrépát, elméletileg zeller is kell bele, de momentán nem volt itthon, én bevallom őszintén nem is nagyon szeretem. Ezeket megint főzöm egy ideig, majd jöhet bele a konzerv kukorica és a gomba, ja és a mirelite borsócskák, de előfordult már, hogy ez kihagytam belőle, mert elfelejtettem, azért úgy is meg lehetett enni. Ha megpuhult a húsi és a zöldség is jöhet a tárkony - én csak ekkor teszem bele a tárkonyt, hogy jól megmaradjon az íze. Ezek után jöhet bele a tejszín, amivel már nem nagyon főzöm. Andi barátnőmtől én úgy "tanultam", hogy pirított kenyérkockákat a tányér aljára tettünk, ezt megszórtuk sajttal majd erre szedtük rá a levest, ami ezáltal szinte főzelék lett, de egyszerűen isteni így:))) Ízlést szerint, aki akarja meglocsolja citromlével is, én például kimondottan sok citromlével szeretem.
Ez így magában megfelel egy ebédnek vagy vacsorának, nagyon laktató, nem is kell utána semmi második fogás.

4 megjegyzés:

Yada írta...

Ez nagyon szimpatikus, de azt hiszem ez vasárnapi leves lesz nekünk:-)

DebiGabi írta...

Yada,
Jó étvágyat hozzá. Jó ez bármikor:DDD

Névtelen írta...

Köszi a receptet!
Nagyon finom!:-)
Csak egyszerűbb lett volna, ha külön kiírod a hozzávalókat. :-) Köszi

DebiGabi írta...

Kedves Névtelen!

A blogírás kezdetén az ember még sokkal több hibát követ el, mint a későbbi időkben, de kiírtam a a hozzávalókat! :D