2009. január 30., péntek

Török csemege

Van vagy tíz éve, hogy utoljára készítettem. Még a nagynénémtől tanultam "ifjabb" koromban. Valamelyik nap vásárolni voltam, és megláttam az üres ostyalapokat, s akkor villant be a Török csemege, milyen rég nem csináltam már.

Hozzávalók:

15 dkg kristálycukor
alufólia némi vajjal megkenve

15 dkg kristálycukor
15 dkg vaj
3 tojássárgája
15 dkg dió összevágva
5-10 dkg mazsola
ostyalapok

15 dkg kristálycukrot megpirítottam, majd vajjal alaposan kikent alufóliára öntöttem. Miután kihűlt leszedtem az alufóliáról, apró darabokra tördeltem vagy húsdarálón ledaráljuk, de pl. én botmixerrel törtem össze úgy, hogy csak egy-két nagyobbacska darab maradt benne, ami meg nem rontja el, egy kicsit ropogósabb:))
Egy lábasban 15 dkg kristálycukrot 15 dkg vajat és 3 tojássárgáját eldolgoztam és összefőztem. Miután langyosra hűlt beletettem az összetört karamellt, 15 dkg késsel vágott dióbelet, valamint ízlés szerint 5-10 dkg mazsolát. Két ostyalap közé tettem a masszát, lepréseltem, majd hűtőbe raktam. Legalább 1 napig kell préselni, utána könnyedén szeletelhető lesz.




5 megjegyzés:

Kri írta...

Hogy lehet hogy ehhez a finomsághoz nem érkezett még hozzászólás.
Sajna nem merem kipróbálni, mert a családtagok nem szeretik a hasonló édes dolgokat :(

DebiGabi írta...

Kedves Kri,
A kérdés jogos. Igazából nem is értem:D
Az én kis családom nagyon szereti az ilyan finomságokat!!

4Gyerek írta...

nálam is várakoznak némi ostyalapok a karamell készítés buktatóinak áthágására (tínédzserként kifogott rajtam, azóta nem haverkodtam sokat a karamellel kiöntött formában).
de végülis épp ilyen finomság apropója kapcsán került megvásárlásra.

DebiGabi írta...

4Gyerek,
Ezt az édességet tudom ajánlani, ha szeretitek a nagyon-nagyon édeset. Imádom gyerekkorom óta.
Már jó régen készítettem én is, lehet hogy a napokban beszerzek én is egy kis ostyát!

tücsi írta...

Lehet, hogy jogos a kevés hozzá szólás, de én most találtam erre a receptre! Még nem késő, igaz???
Imádom az ostyás sütiket, és nem is értem, hol voltam eddig!:((((((
Nagyon-nagyon guszta ostyástól-töltelékestől:-)))))))