2009. január 6., kedd

Töltött gomba

Ez a párom egyik kedvenc étele, én is nagyon szeretem, csak sajnos kicsi leányzóm nem hajlandó még gombát enni. Remélem idővel rá fogni jönni, hogy a gomba talán az egyik legfinomabb étel, amit rengeteg féle módon el lehet készíteni.

A recept
1 fej hagymát olajon megpiritok, hozzáadom a gomba szárát, amit apróra vágtam, de előfordul, ha kevés a szár egy-két fejet is összevágok hozzá. Sóval borssal ízesítem. Miután egy kicsit megpirult leveszem a tűzről. 2 db zsemlét, vagy száraz kenyeret, ami éppen otthon található és kellőképpen szikkadt már, beáztatok vízbe. Ezt jól alaposan kicsavarom, majd hozzáadom a hagymás gombához. Kap még 1 egész tojást, 1 doboz tejfölt, apróra vágott petrezselymet, és ha egy kicsit "hígnak" érzem a tölteléket, akkor még teszek hozzá egy kis zsemlemorzsát is. Ezt jól összekeverem/kavarom. A gombákat megnyúzom citromlében alaposan megforgatom és kivajazott tepsibe teszem őket, miután ráhelyeztem a tölteléket. Egy kis sajt a tetejére, valamint egy kis vajacska, utána sütés, kb. 20 perc alatt megsülnek.

Nincsenek megjegyzések: