2010. március 4., csütörtök

Sajt-krémleves

Megpiritottam egy apróra vágott hagymát olajon, majd hozzáadtam 3-4 gerezd szétnyomott fokhagymát. Ezt is egy nagyon picit sütöttem, de csak annyira, nehogy a fokhagyma megégjen, utána rászórtam egy evőkanál lisztet, majd felöntöttem 2-3 dl tejjel és kb. ugyanennyi vízzel. Ízesítettem szerecsendióval és fehérborssal és egy kis sóval. Felfőztem, majd sajtot reszeltem bele. Főként gouda sajttal szeretem, mert ez könnyen felolvad. Botmixerrel megdolgoztam egy kicsit, hogy ne legyen csómos, jó krémes legyen az állaga.
Készítettem hozzá olivaolajon megpirított kenyérkockákat, amikhez szintén teszek egy kevéske fokit. Tálalásnál a kiszedett levesbe szórtam a kenyérkockát, sajtot reszereltem rá és már kész is. Utána hami:)))

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Milyen finom és tartalmas

DebiGabi írta...

Bianka,
Előfordult, hogy e leves után nem is ettünk mást:)

szepyke írta...

Ok, most értem ide, de kérek. Ha mindjárt éjfél, akkor is!:)