2009. december 2., szerda

Női-szeszély sütike


Hozzávalók:


13 dkg vaj
17 dkg porcukor
2 tojás
19 dkg liszt
1/2 kiskanál sütőpor
4-5 kanál lekvár (meggy, barack, áfonya, ami van otthon)
11 dkg kristálycukor

A vajat habosra kevertem a porcukorral, majd a tojássárgákat egyenként hozzáadtam. Jól összekevertem, utána mehet bele a sütőporral elkevert liszt. Könnyű tésztát alkottam belőle, majd kivajazott lisztezett tepsibe nyomkodtam úgy, hogy legyen egy kis pereme is. A tojásfehérjét felvertem kemény habbá, majd a jött a kristálycukor, utána addig kevertem, amíg fényes lett. Ezután megkentem lekvárral - momentán meggylekvárral - a tésztát, én főként saját készítésű meggylekvárt vagy almalekvárt használok, mert ezek kellően fanyarízűek és ellensúlyozzák az édes tojáshabot. Rákentem a felvert tojásokat utána 180 fokos sütőben kb. 35 perc alatt megsütöttem. Miután a sütőből kivettem hagytam teljesen kihűlni, majd lehet kockázni, utána pedig jó étvágyat hozzá:-)
Sütéssel együtt tulajdonképpen 45 perc alatt kész van.

8 megjegyzés:

L.Krisztina írta...

Hű nagyon szeretem:)))))
Ez olyan tipikus házisütemény ::)))))

DebiGabi írta...

Krisztina,
Minél több tojáshabbal a tetején:))

L.Krisztina írta...

Jaj ne is mond, ahogy beleharapsz :)))
Meg amikor egy kicsit áll és elkezd gyöngyözni, az olyan szép:)))))
Tényleg holnap sütök !!!!!!

DebiGabi írta...

Amikor lecsipked az ember egy-egy picikét a mellette lévő szeletek tetejéről:DDDD

Raindrop írta...

Mennyire guszta ez a habos süti... Gyönyörű!
:D Egy bajom van, nem eszem meg a tojáshabot. Utálom.
De látványra annyira durva, hogy itt nézegetem már egy ideje. Én a habot neked adom róla oké? Úgy 4 kockát elviszek. :)

DebiGabi írta...

Raindrop,
Megegyeztünk. Tied az alja és eszem a tetejét:)))) Remek technikával tudom leenni a habot róla.
4 kockányi elég lesz????

Andi írta...

Hú de szerettem régen gyerekkoromban!!! Azóta nem ettem.
Guszta nagyon!
Benézel hozzám kicsit?

DebiGabi írta...

Andi,
Megyek.