2009. január 16., péntek

Muffin

Ez az egyik kedvenc sütink, nálam ez az ún. jolly joker. Nagyon szeretem, mert sütéssel együtt tulajdonképpen fél óra alatt el lehet készíteni. Ráadásul az egyszerűsége miatt a kicsi lányom szinte egyedül is el tudja készíteni, egy pici segítséggel, amit soha ki nem hagyna, ha muffint sütünk. Nagyon sok variációban készíthető, amilyen joghurt vagy gyümölcsöm van éppen otthon. Például, ha banános joghurtunk van, teszek hozzá egy villával szétnyomott banánt is. De, ha csak natúr joghurtom van, akkor nagyon szeretjük egy-két kanál kakaóporral elkeverni, de ilyenkor teszek a közepébe egy kis saját készítésű meggy- vagy baracklekvárt, esetleg almalekvárt.

Az alaprecept:
1 db joghurt, ez lehet natúr vagy gyümölcsös is.
2 db tojás
1 pohár cukor
2 pohár liszt
1 csomag vaniliás cukor
1 csomag sütőpor
1 csipet reszelt citromhéj
1/2 pohár olaj
(mérce a joghurtos pohár)

Először összekeverem a tojásokat a vaniliás cukorral és a cukorral, hozzáadom a citromhéjat. A lisztben elkeverem a sütőport, majd ezt is hozzáteszem, valamint az olajat. Jó alaposan összedolgozom. Utána szoktam a gyümölcsöt, kakaót vagy a lekvárt, esetleg, amit aznap éppen kitalálunk. Ezután betöltögetem a papírkapszlikba, majd 180 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöm. Miután kivettem a sütőből 5 percig pihentettem még a muffin sütőben, utána kiszedem belőle, majd lehet fogyasztani.

A képen látható muffinok egy kicsit szétrepedeztek, de valószínűleg azért, mert ebbe egy kicsit sok kakaóport tettem.

Nincsenek megjegyzések: